Aktualności

Wycieczka do Wrocławia i Pragi

W dniach 16-19 czerwca 2024 klasy 2a, 2c i 3a oraz wybrane osoby z klas 2b i 3b wybrały się na wycieczkę do Wrocławia i Pragi.

Po przyjeździe do Wrocławia szybko rozlokowaliśmy się w hostelu. W pierwszej kolejności pojechaliśmy na Arenę Tarczyńskiego, gdzie była oficjalna strefa kibica. Obejrzeliśmy mecz Euro Polska – Holandia. Następnie zwiedziliśmy wystawę Hydropolis. Poźniej nadszedł upragniony czas na obiadokolację na wrocławskim rynku. Na koniec dnia udaliśmy do Hali Stulecia, otoczonej przez inne, nie mniej ciekawe obiekty – Iglicę, stalową konstrukcję mającą prawie 100 metrów wysokości, oraz fontanny. Po przepięknym świetlno-wodnym spektaklu wróciliśmy do hostelu.

Drugiego dnia odwiedziliśmy Panoramę Racławicką, wyspę wrocławską – Ostrów Tumski, najstarszą  część miasta. Tam podziwialiśmy Katedrę św. Jana Chrzciciela i weszliśmy na wieżę widokową. Następnie zwiedziliśmy Uniwersytet Wrocławski oraz wieżę matematyczną. Odwiedziliśmy również Zoo, a także Muzeum Iluzji. Po intensywnym dniu odpoczęliśmy na wrocławskim rynku.

Trzeciego dnia wyruszyliśmy specjalnym autokarem do Pragi. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wzgórza zamkowego: plac Hradczański, Praski Zamek, w tym reprezentacyjny dziedziniec, Stary Pałac Królewski, Katedra Św. Wita, Bazylika Św. Jerzego, Złota Uliczka. Przeszliśmy przez Małą Stranę na Most Karola, odwiedziliśmy Rynek Starego Miasta ze średniowiecznym Ratuszem i plac św. Wacława. W godzinach wieczornych wróciliśmy do Wrocławia.

Ostatniego dnia wyjechaliśmy w drogę powrotną do Gdańska.

Szkolny turniej piłki nożnej

Dnia 11 czerwca 2024 odbył się już drugi raz w historii ALO – Szkolny Turniej Piłki Nożnej.

Wybrani reprezentanci klas mogli zmierzyć swoje sportowe siły i zawalczyć o złoty puchar oraz miano najlepszej drużyny ALO. Rozegrano w sumie 12 meczów.

Wyniki:
I. miejsce – klasa 2a
II. miejsce – klasa 3b
III. miejsce – klasa 2b

Wszystkim zawodnikom gratulujemy ducha walki i zaangażowania!

Szczególne podziękowania dla naszego absolwenta – Maćka Kobieli – za profesjonale i wytrwałe sędziowanie wszystkich meczów.

Wycieczka do Edynburga

Na przełomie maja i czerwca odbyła się wycieczka do Edynburga, która była zarazem intensywnym kursem językowym w szkole „The Language Institute — Edinburgh”. Uczniowie mieli wiele okazji do tego, aby użyć umiejętności nabytych w ciągu roku szkolnego w praktyce. Zwiedziliśmy także wiele ciekawych miejsc: Arthur’s seat, Edinburgh Castle, The Edinburgh Dungeon, Princes Street, Loch Ness i wiele innych. 🔥💪